Zakelijk Facebook gebruiken?

Wil je ook te weten te komen hoe jij voor jouw bedrijf gemakkelijker resultaat kunt krijgen door Facebook zakelijk succesvoller te gebruiken? Neem dan even de tijd om dit artikel vol Facebook-marketingtips te lezen. Het is je tijd zeker waard.

De eerste indruk kan je maar één keer maken

Besef dat je gezicht op Facebook jouw paginafoto is. Maak hem daarom aantrekkelijk voor jouw bezoeker. Gebruik felle kleuren en zet een beknopte tekst in de afbeelding waarmee jij onderstreept wat je unieke verkoopargument is in vergelijking met jouw concurrenten. Het heeft de voorkeur om in je profielfoto een samenspel van een logo en een persoon te verwerken. Jouw afbeelding zal dan eerder persoonlijkheid uitstralen.
Wil jij nog meer aantrekkingskracht op jouw pagina? Voeg dan een welkomstvideo toe, je kunt bijvoorbeeld door een animatiestudio een animatie laten maken. Het vastpinnen van je video is aan te raden, zodat hij bovenaan op jouw pagina blijft staan. Een goede pagina is één, een vindbare pagina is twee. Hoe zorg je ervoor dat je pagina voor jouw doelgroep vindbaar is? Lees een stukje door en je leert het.

Kon je het vinden?

Evenals Google heeft ook Facebook een op zichzelf staande zoekmachine. Dit is de balk bovenin op Facebook. Deze zoekfunctie heb je mogelijk vaak gebruikt om vrienden te zoeken, die je meestal snel vond.
Deze goede vindbaarheid kan je ook voor jouw bedrijfspagina bewerkstelligen. Stel jezelf de volgende vraag: welke zoektermen gebruikt jouw doelgroep op het moment dat ze op zoek is naar de producten en diensten die jij aanbiedt? Wanneer je de zoekwoorden hebt achterhaalt moet je deze in jouw ‘bedrijfsprofiel’ gebruiken. Via ”pagina bewerken’, ‘pagina-info’ en ‘aanpassen’ kom je bij jouw bedrijfsprofiel.
Een andere plek op je bedrijfspagina waar je zoektermen moet invullen is in het gebied onder de afbeelding van je pagina. Op de plaats waar ‘informatie’ vermeld wordt kan je tekst invullen. Vul dát tekstveld met een korte verkooppitch die een aantal zoektermen bevat.
Jouw zichtbaarheid wordt een stuk groter wanneer jij bovengenoemde adviezen in de praktijk brengt. Ook in Google word je gemakkelijker gevonden. Maar hoe zorg je ervoor dat klanten, nadat zij jou hebben ontdekt, niet onmiddellijk van jouw bedrijfspagina af gaan?

Mag ik even de aandacht?

Wanneer je Facebook zakelijk gaat gebruiken is het is belangrijk om de dialoog die jij met jouw bezoekers hebt in stand te houden. Lok een gesprek met jouw doelgroep uit door vragen op de juiste wijze te formuleren, bijvoorbeeld: ‘Met wat voor soort informatie zou ons bedrijf jou een dienst kunnen bewijzen?’ alsook ‘Ik hoor met genoegen wat je ervan denkt’.
Post in de ochtend informatie ter inspiratie en gedurende de middag berichten om te amuseren. Je kunt bovendien beter beeldmateriaal posten in plaats van tekstberichten. Tekst wordt namelijk veel minder vaak bekeken dan visueel materiaal.
De hoogste respons op posts behaal je door te letten op de hoeveelheid ontvangen reacties als je op een specifiek tijdstip berichten plaatst. De hoogste aantallen comments geven het beste tijdstip aan om te gaan posten. Maar het gaat uiteindelijk niet om de berichten, maar om jouw resultaat.

(7)

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.